Tallinna Kaubamaja Grupi I kvartali käive kasvas 6,8%
15.04.2014Tallinna Kaubamaja Grupi I kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu suurenes 119,7 miljoni euroni, kasvades aastaga 6,8% võrra. Müügitulu kasvas kõikides grupi tegevusvaldkondades, suurimat kasvu näitasid auto- ja jalatsikauplused. Grupi esimese kolme kuu maksueelne kasum oli 0,7 miljonit eurot.
„Grupi 2014. aasta esimese kvartali müügitulemustega võime rahule jääda, ehkki võrreldes eelmise aastaga oli tänavu mitmeid müükidele ebasoodsalt mõjunud tegureid. Erakordselt soe talv küll võimaldas tarbijal säästa küttekuludelt ja soodustas jaekaupade ostmist, kuid lükkas edasi talveriiete ja –jalatsite ostude tegemise,“ ütles Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp.
Käive kasvas märkimisväärselt auto- ja jalatsikauplustes. Autokaupluste käive kasvas 37,6% ning jalatsikaubanduse käive 25,9% võrreldes 2013. aastaga „Mõlemas valdkonnas on eelmise aasta lõpul ning uue aasta alguses toimunud olulisi uuendusi. 2013. aasta lõpul valmis Lätis uus esindussalong, kus hakati lisaks KIAdele müüma ka Peugeot’sid ning Cadillace. Märtsikuu viimastel päevadel avati Viru Keskuses uus ABC Kinga esinduskauplus, kus on esmakordselt Eestis müügil mainekad kaubamärgid nagu Tiger of Sweden ja JOOP!. Kauplus on eriline veel selle poolest, et sinna on loodud privaatne kingasalong personaalseks ostlemiseks ning kõik mööblilahendused ja sisekujundus on valminud käsitööna Eesti kujundajate ja kunstnike poolt,“ kirjeldas Raul Puusepp.
Aasta esimese kolme kuu puhaskahjumiks kujunes 0,6 miljonit eurot seoses dividendidelt arvestatud tulumaksuga summas 1,3 miljonit eurot. „Olulist mõju kasumile omasid muuhulgas tööjõukulud, mis tõusid koos uute kaupluste avamisega. Teisalt on palgakulude korrigeerimine oluline, et püsida konkurentsis ja olla jätkuvalt atraktiivne tööandja,“ täiendas Raul Puusepp. Tema sõnul on Eestis teenitud kasumile positiivset mõju avaldanud grupi järjepidev tegutsemine sisemise töökorralduse efektiivsemaks muutmisega: „Aasta alguses võeti Selverites kasutusele uus kaubandustarkvara, mis edaspidi lihtsustab ja kiirendab kaupade käsitlemist.“
Käesoleval aastal keskendub Tallinna Kaubamaja Grupp jätkuvalt kasumlikkuse ja kaubanduspindade müügiefektiivsuse tõstmisele. Lisaks korrastatakse brändiportfelle ja jätkatakse püsiklientidele pakutavate teenuste täiendamise ja arendamisega. Jätkuvalt tegeletakse ka uute kauplustega. Juunis avatakse uus kauplus Narvas Astri keskuses ning aasta jooksul on eesmärgiks alustada kaubanduskeskuse rajamist Viimsi keskuses.
Selveri supermarketite 2014. a I kvartali konsolideeritud müügitulu oli 82,4 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrrelduna 3,6%. Selverite puhaskahjum oli kokku 1,0 miljonit eurot. Kahjum vähenes aastaga 0,7 miljoni euro võrra. Selveri tütarettevõtte Kulinaaria OÜ müügitulu kasvas 2014. aasta I kvartalis, võrrelduna aasta varasemaga 19,1%. Selveritest sooritati 2014. aasta I kvartalis 8,2 miljonit ostu, ületades aasta varasema perioodi ostude arvu 4,3% võrra. Selveri kauplusteketti kuulub 2014. aasta I kvartali lõpu seisuga 43 Selverit müügipinnaga 82,3 tuhat m².
Kaubamajade ärisegmendi 2014. aasta esimese 3 kuu müügitulu oli 20,6 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 3,2%. Kaubamajade puhaskahjum oli I kvartalis 0,4 miljonit eurot. Kahjum vähenes aastaga 1,1 miljoni euro võrra.
I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti 2014. aasta I kvartali müügitulu oli 1,0 miljonit eurot, kasvades 2013. aasta sama perioodiga võrreldes 0,6%. Esimeses kvartalis oli kahjum 0,1 miljonit eurot, mis oli 2013. aasta võrreldava perioodi kahjumist väiksem 0,01 miljoni euro võrra.
Grupi autokaubandussegmendi 2014. aasta esimese kvartali müügitulu oli 12,4 miljonit eurot. Müügitulu ületas 37,6% eelmise aasta sama perioodi tulusid. Aasta esimesel kolmel kuul müüdi kokku 638 sõidukit. Segmendi 2014. aasta esimese kvartali maksueelne kasum oli 0,1 miljonit eurot. 2014. aasta I kvartali kasum jäi aasta varasemale 76,7% alla.
Gruppi kuuluvate jalatsikaupluste müügitulu 2014. aasta I kvartalis oli 3,4 miljonit eurot, kasvades võrreldes 2013. aasta sama perioodiga 25,9%. Samas oli 2014. aasta I kvartali kahjum 0,8 miljonit eurot ehk 0,2 miljonit eurot suurem, kui 2013. aasta I kvartali kahjum.
Kinnisvarade ärisegmendi 2014. aasta I kvartali kontserniväline müügitulu oli 0,8 miljonit eurot, mis on 0,1 miljonit eurot ehk 10% enam, kui eelmise aasta samal perioodil. Kinnisvarasegmendi 2014. aasta I kvartali maksueelseks kasumiks kujunes 2,1 miljonit eurot, mis on 0,1 miljonit eurot ehk 3% enam, kui eelmise majandusaasta samal perioodil.