Tallinna Kaubamaja Grupi II kvartali käive kasvas 10,5%

15.07.2014

Tallinna Kaubamaja Grupi II kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu ulatus 136,7 miljoni euroni, kasvades aastaga 10,5% võrra. Esimese poolaasta käive suurenes 8,7%, müügitulu kasvas kõikides grupi tegevusvaldkondades. Grupi esimese poolaasta puhaskasum oli 4,8 miljonit eurot.

„Tänases tarbijakäitumises on tubli annus optimismi. Julgen arvata, et klientide ootuseid silmas pidades ja vastavalt olukorrale läbimõeldud otsuseid tehes ei ole ka kaupmehel põhjust olla üleliia pessimistlik,“ ütles Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp.  Puusepp märkis, et aasta esimese poole tarbimist kommenteerides ei saa üle ega ümber ka ilmast – soe talv pärssis talveriiete- ja jalatsite ostmist ning suve hiline tulek lükkas omakorda edasi suvekaupade soetamise. „Võime rahul olla, et grupi müügitulemused on vaatamata sellele korralikud,“ märkis Puusepp.

Puusepa sõnul on Selveri kasvu taga juba varasemalt tehtud arendusprojektid. „Kliendid on tänaseks hästi omaks võtnud eelmisel aastal avatud uued kauplused, edukalt on käivitunud uus gurmeekaupade osakond Pirital, juunis avas uksed Astri Selver Narvas. Aasta alguses Selverites kasutusele võetud uus kaubandustarkvara on samuti tulemuslikult käivitunud,“ kirjeldas Puusepp.

Häid tulemusi näitasid ka kaubamajad. „Tänu efektiivselt juhitud hinnakujundusele ning turunduskampaaniatele oleme suutnud kaubamajade segmendis nii müügitulu kui ka kasumlikkust kasvatada,“ täiendas Raul Puusepp. Kõige tugevamalt pani ebasoodne ilm löögi alla grupi jalatsikauplused, mille tagasihoidlikku tulemust mõjutasid ka ümberkorraldused Viru Keskuses – SHU rendilepingu lõppemine ning ABC Kinga kaupluse asukoha muutus, mis ärikatkestuse järgselt vajas uut käivitamisperioodi. „Tänaseks on Viru Keskuses asuv uue kontseptsiooniga ABC Kinga kauplus klientide poolt väga hästi vastu võetud ning rõõmustada võib ka Astri Keskuse SHU avamise üle,“ lisas Puusepp.

Nii teises kvartalis kui esimesel poolaastal kokku on grupi ärikasumit mõjutanud ligi 15%-ne tööjõukulude kasv, mis on tingitud nii kaupluste arvu suurenemisega seotud töötajate arvu kasvust (9%) kui ka töötajakohase keskmise tööjõukulu kasvust (5,8%). „Palgakulude kasvu positiivne külg on töötajate voolavuse langus ning sellest tulenev kompetentside tõus,“ lisas Puusepp.

Teisel poolaastal on Tallinna Kaubamaja Grupi eesmärgiks alustada kaubanduskeskuse ehitusega Viimsis, jätkub töö tulevaste arendusprojektide ettevalmistamisega. Lisaks korrastatakse aasta vältel brändiportfelle ja jätkatakse püsiklientidele pakutavate teenuste täiendamise ja arendamisega – esimese poolaasta lõpuks oli Partnerkaardi püsikliendiprogrammi liikmeid üle 594 000, kasvades aastaga 1,5%. Grupp hoiab silma peal ka e-kaubanduse arengutel ja on käivitanud mitmed veebilahenduste arendusprojektid.

Selveri supermarketite 2014. aasta I poolaasta konsolideeritud müügitulu oli 176,1 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrrelduna 7,3%. Selverite I poolaasta puhaskasum oli 0,3 miljonit eurot, II kvartali puhaskasum 1,3 miljonit eurot.

Kaubamajade ärisegmendi 2014. aasta 6 kuu müügitulu oli 43,2 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 4,6%. Kaubamajade 6 kuu ärikasum 2014. aastal oli 1,0 miljonit eurot, mis oli aastatagusest tulemusest parem 69,9% ehk 0,4 miljonit eurot.

I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti 2014  I poolaasta müügitulu oli 2,1 miljonit eurot, kasvades 2013. aasta sama perioodiga võrreldes 1,7%. 2014. aasta I poolaasta kahjum oli 0,2 miljonit eurot, mis oli 2013.aasta võrreldava perioodi kahjumist väiksem 0,1 miljoni euro võrra.

Grupi autokaubandussegmendi 2014. aasta esimese poolaasta müügitulu oli 28,6 miljonit eurot. Müügitulu ületas 29,5% eelmise aasta sama perioodi tulusid. Esimesel poolaastal müüdi kokku 1517 sõidukit, sellest II kvartalis 879 sõidukit. Segmendi 2014. aasta esimese poolaasta puhaskasum oli 0,2 miljonit eurot ja II kvartali puhaskasum oli 0,7 miljonit eurot. 2014. esimese poolaasta maksueelne kasum jäi aasta varasemale 27,1% alla.

Gruppi kuuluvate jalatsikaupluste 2014. aasta 6 kuu müügitulu oli 6,8 miljonit eurot, kasv 0,6%. I poolaasta kahjum oli 0,9 miljonit eurot.

Kinnisvarade ärisegmendi 2014. aasta I poolaasta kontserniväline müügitulu oli 1,6 miljonit eurot, mis on 0,1 miljonit eurot ehk 6,1% enam, kui eelmise aasta samal perioodil. Kinnisvarasegmendi 2014. aasta I poolaasta maksueelseks kasumiks kujunes 4,4 miljonit eurot, mis on 0,14 miljonit eurot ehk 3,3% enam, kui eelmise majandusaasta samal perioodil.