TKM Grupi II kvartali müügitulu suurenes 13,8%
18.07.2023„Teises kvartalis müügitulu kasv jätkus, samas nägime ka klientide kindlustunde kahanemist ja mahulise tarbimise vähenemist. Müügitulu kasvu vedas eelkõige hinnatõus, mis jõudis nüüd väljamüügihindadesse. Võimalikud maksutõusud, kiire inflatsioon ja ebastabiilne majanduskeskkond peegeldusid kohe tarbijakäitumises, kuid praeguseks on tarbijate kindlustunne mõnevõrra taastunud. Näeme, et meie klientide ostuotsused on kaalutletud ja läbimõeldud, samas hinnatakse endiselt kvaliteeti,“ rääkis TKM Grupi juhatuse esimees Raul Puusepp. Puusepa sõnul on TKM Grupi kasumipositsiooni tugevdanud aasta jooksul tehtud jõulised kokkuhoiumeetmed ja 2022. aasta kõrge energiahindade võrdlusbaas.
„Sel aastal on paranenud autode kättesaadavus, millest annavad märku ka autokaubanduse oluliselt paremad müügitulemused. Vahepealsed pikad autoostu järjekorrad on nüüd taas normaliseerunud ning see annab ka võimalusi teha paremaid müügipakkumisi,“ rääkis Puusepp.
„Teises kvartalis avati täielikult uuenenud Järve Selver, mille esimeste kuude tulemused annavad märku, et kliendid on uuendused hästi vastu võtnud. Suurem pind annab võimaluse ka rohkem tooteid pakkuda, oleme oluliselt kasvatanud puu- ja juurviljade, pagaritoodete ning värske liha sortimenti. Laienenud on ka tööstuskaupade valik teisel korrusel,“ rääkis Puusepp. Teise poolaasta plaanidest rääkides tõi Puusepp välja Kurna Selveri avamise, mis on järjekorras 73. Selveri kauplus, ja Solarise Delice’i toidukaupluse põhjaliku uuenduse. Teisel poolaastal on grupi fookuses ka turvaettevõtte arendamine ja tugevdamine. Viking Security esimese poolaasta grupiväline müügitulu kasvas pea 40% ja mais omandatud Skarabeus Julgeolekuteenistus OÜ annab veelgi rohkem võimalusi turvateenuste portfelli arendamiseks.
Grupi lojaalsusprogramm Partnerkaart lasi möödunud aastal käiku Partnerkaardi rakenduse, mille on tänaseks päevaks oma telefoni laadinud juba üle 155 000 inimese. „Rakendus on muutunud igapäevase ostlemise lahutamatuks osaks ja kliendid on tipptunnil kassajärjekorras seismise asemel altid rakendust kasutama. Oleme rakendust aktiivselt edasi arendanud, lähinädalatel lisandub sinna mitu uut funktsiooni,“ rääkis Puusepp.
Supermarketite ärisegmendi 2023. aasta I poolaasta konsolideeritud müügitulu oli 301,7 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga 6,5%. II kvartali konsolideeritud müügitulu oli 154,5 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrrelduna 7,4%. 2023. aasta II kvartalis olid nii maksueelne kasum ja puhaskasum 4,6 miljonit eurot, olles baasperioodist 1,5 miljonit eurot suurem. I poolaasta supermarketite segmendi konsolideeritud maksueelne kasum oli 6,3 miljonit eurot, kasvades võrrelduna eelmise aastaga 0,9 miljonit eurot. Kauplustest tehti 2023. aasta I poolaastal 21,7 miljonit ostu, mis oli baasaastast 3,5% enam. Supermarketite segmenti kuulub juuni lõpu seisuga 70 Selveri kauplust, 1 Delice’i kauplus, Solaris Toidupood, Rändpood ja kohvik, kogumüügipinnaga 116,2 tuhat m². Lisaks e-Selver, mis on Eesti suurima teeninduspiirkonnaga e-pood, ja keskusköök Kulinaaria OÜ.
Kaubamajade ärisegmendi 2023. aasta 6 kuu müügitulu oli 51,7 miljonit eurot, ületades eelmise aasta sama perioodi müüki 6,7%. II kvartali müügitulu oli 27,0 miljonit eurot, mis ületas eelmise aasta võrreldava perioodi tulemust 0,7%. Kaubamajade segmendi 2023. aasta 6 kuu maksueelne kasum oli 0,2 miljonit eurot, mis oli aastatagusest tulemusest 61,2% madalam. II kvartalis oli maksueelne kasum 1,0 miljonit eurot, mis jäi eelmise aasta tulemusele alla 55,9%.
Kaubamajade segmenti kuuluva I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti 2023. aasta teise kvartali müügitulu oli 1,9 miljonit eurot, kasvades 2022. aasta sama perioodiga võrreldes 24,1%. 2023. aasta teises kvartalis oli kasum 0,06 miljonit eurot – 0,02 miljonit eurot enam kui 2022. aasta võrreldavas perioodis. 2023. aasta esimese poolaasta müügitulu oli 3,6 miljonit eurot, mis on 2022. aasta sama perioodiga võrreldes 24,9%line kasv. 2023. aasta esimese poolaasta kasum oli 0,1 miljonit eurot, mis oli 2022. aasta võrreldava perioodi tulemist 0,08 miljonit eurot suurem.
Autokaubanduse segmendi 2023. aasta esimese poolaasta müügitulu oli 97,6 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 34,4%. Teise kvartali 55,9 miljoni euro suurune müügitulu ületas 2022. aasta teise kvartali müügitulu 44,7%. Esimesel poolaastal müüdi kokku 3169 uut sõidukit, sellest teises kvartalis 1708 sõidukit. Segmendi 2023. aasta esimese poolaasta puhaskasum oli 6,6 miljonit eurot, ületades 1,7 miljoni euro võrra eelmise aasta sama perioodi kasumit. Segmendi 2023. aasta esimese poolaasta maksueelne kasum oli 7,7 miljonit eurot, ületades 2022. aasta esimese poolaasta kasumit 2,5 miljoni euroga. 2023. aasta teise kvartali maksueelne kasum oli 4,7 miljonit eurot, mis on eelmise aasta sama perioodi kasumist 1,6 miljoni euro võrra suurem.
Turvasegmendi 2023. aasta I poolaasta kontserniväline müügitulu oli 6,4 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 40,3%. Segmendi I poolaasta maksueelseks kasumiks kujunes 0,1 miljonit eurot, eelmise aasta sama perioodiga võrreldes oli tulemus 0,1 miljoni euro võrra parem. Segmendi 2023. aasta II kvartali kontserniväline müügitulu oli 3,5 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 55,1%. Segmendi II kvartali maksueelseks kasumiks kujunes 0,1 miljonit eurot, eelmise aasta sama perioodiga võrreldes oli see 0,03 miljoni euro võrra parem tulemus.
Kinnisvara segmendi 2023. aasta I poolaasta grupiväline müügitulu oli 3,2 miljonit eurot. Müügitulu kasvas möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 5,8%. Segmendi II kvartali grupiväline müügitulu oli 1,6 miljonit eurot. Müügitulu kasvas aasta varasemaga võrreldes 5,5%. Kinnisvara segmendi 2023. aasta I poolaasta maksueelne kasum oli 5,5 miljonit eurot, kasum kasvas 0,8% võrra. Segmendi II kvartali maksueelseks kasumiks kujunes 3,0 miljonit eurot. Maksueelne kasum kasvas võrdlusperioodil 7,5%.
TKM Grupi (Tallinna Kaubamaja Grupp AS) 2023. aasta II kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 242,5 miljonit eurot, ületades sellega aasta varasemat müügitulu 13,8%. I poolaasta müügitulu oli 460,5 miljonit eurot, kasvades võrreldes 2022. aasta I poolaasta tulemusega 11,8%. 2023. aasta teise kvartali konsolideeritud auditeerimata puhaskasum oli 12,8 miljonit eurot, mis oli 20,5% kõrgem eelmise aasta võrreldava perioodi kasumist. Grupi 2023. aasta 6 kuu puhaskasum oli 13,4 miljonit eurot, mis ületas eelmise võrreldava perioodi tulemust 21,4%. Maksueelne kasum oli I poolaastal 18,7 miljonit eurot, kasvades aasta varasemaga võrreldes 20,5%.
„Teises kvartalis müügitulu kasv jätkus, samas nägime ka klientide kindlustunde kahanemist ja mahulise tarbimise vähenemist. Müügitulu kasvu vedas eelkõige hinnatõus, mis jõudis nüüd väljamüügihindadesse. Võimalikud maksutõusud, kiire inflatsioon ja ebastabiilne majanduskeskkond peegeldusid kohe tarbijakäitumises, kuid praeguseks on tarbijate kindlustunne mõnevõrra taastunud. Näeme, et meie klientide ostuotsused on kaalutletud ja läbimõeldud, samas hinnatakse endiselt kvaliteeti,“ rääkis TKM Grupi juhatuse esimees Raul Puusepp. Puusepa sõnul on TKM Grupi kasumipositsiooni tugevdanud aasta jooksul tehtud jõulised kokkuhoiumeetmed ja 2022. aasta kõrge energiahindade võrdlusbaas.
„Sel aastal on paranenud autode kättesaadavus, millest annavad märku ka autokaubanduse oluliselt paremad müügitulemused. Vahepealsed pikad autoostu järjekorrad on nüüd taas normaliseerunud ning see annab ka võimalusi teha paremaid müügipakkumisi,“ rääkis Puusepp.
„Teises kvartalis avati täielikult uuenenud Järve Selver, mille esimeste kuude tulemused annavad märku, et kliendid on uuendused hästi vastu võtnud. Suurem pind annab võimaluse ka rohkem tooteid pakkuda, oleme oluliselt kasvatanud puu- ja juurviljade, pagaritoodete ning värske liha sortimenti. Laienenud on ka tööstuskaupade valik teisel korrusel,“ rääkis Puusepp. Teise poolaasta plaanidest rääkides tõi Puusepp välja Kurna Selveri avamise, mis on järjekorras 73. Selveri kauplus, ja Solarise Delice’i toidukaupluse põhjaliku uuenduse. Teisel poolaastal on grupi fookuses ka turvaettevõtte arendamine ja tugevdamine. Viking Security esimese poolaasta grupiväline müügitulu kasvas pea 40% ja mais omandatud Skarabeus Julgeolekuteenistus OÜ annab veelgi rohkem võimalusi turvateenuste portfelli arendamiseks.
Grupi lojaalsusprogramm Partnerkaart lasi möödunud aastal käiku Partnerkaardi rakenduse, mille on tänaseks päevaks oma telefoni laadinud juba üle 155 000 inimese. „Rakendus on muutunud igapäevase ostlemise lahutamatuks osaks ja kliendid on tipptunnil kassajärjekorras seismise asemel altid rakendust kasutama. Oleme rakendust aktiivselt edasi arendanud, lähinädalatel lisandub sinna mitu uut funktsiooni,“ rääkis Puusepp.
Supermarketite ärisegmendi 2023. aasta I poolaasta konsolideeritud müügitulu oli 301,7 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga 6,5%. II kvartali konsolideeritud müügitulu oli 154,5 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrrelduna 7,4%. 2023. aasta II kvartalis olid nii maksueelne kasum ja puhaskasum 4,6 miljonit eurot, olles baasperioodist 1,5 miljonit eurot suurem. I poolaasta supermarketite segmendi konsolideeritud maksueelne kasum oli 6,3 miljonit eurot, kasvades võrrelduna eelmise aastaga 0,9 miljonit eurot. Kauplustest tehti 2023. aasta I poolaastal 21,7 miljonit ostu, mis oli baasaastast 3,5% enam. Supermarketite segmenti kuulub juuni lõpu seisuga 70 Selveri kauplust, 1 Delice’i kauplus, Solaris Toidupood, Rändpood ja kohvik, kogumüügipinnaga 116,2 tuhat m². Lisaks e-Selver, mis on Eesti suurima teeninduspiirkonnaga e-pood, ja keskusköök Kulinaaria OÜ.
Kaubamajade ärisegmendi 2023. aasta 6 kuu müügitulu oli 51,7 miljonit eurot, ületades eelmise aasta sama perioodi müüki 6,7%. II kvartali müügitulu oli 27,0 miljonit eurot, mis ületas eelmise aasta võrreldava perioodi tulemust 0,7%. Kaubamajade segmendi 2023. aasta 6 kuu maksueelne kasum oli 0,2 miljonit eurot, mis oli aastatagusest tulemusest 61,2% madalam. II kvartalis oli maksueelne kasum 1,0 miljonit eurot, mis jäi eelmise aasta tulemusele alla 55,9%.
Kaubamajade segmenti kuuluva I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti 2023. aasta teise kvartali müügitulu oli 1,9 miljonit eurot, kasvades 2022. aasta sama perioodiga võrreldes 24,1%. 2023. aasta teises kvartalis oli kasum 0,06 miljonit eurot – 0,02 miljonit eurot enam kui 2022. aasta võrreldavas perioodis. 2023. aasta esimese poolaasta müügitulu oli 3,6 miljonit eurot, mis on 2022. aasta sama perioodiga võrreldes 24,9%line kasv. 2023. aasta esimese poolaasta kasum oli 0,1 miljonit eurot, mis oli 2022. aasta võrreldava perioodi tulemist 0,08 miljonit eurot suurem.
Autokaubanduse segmendi 2023. aasta esimese poolaasta müügitulu oli 97,6 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 34,4%. Teise kvartali 55,9 miljoni euro suurune müügitulu ületas 2022. aasta teise kvartali müügitulu 44,7%. Esimesel poolaastal müüdi kokku 3169 uut sõidukit, sellest teises kvartalis 1708 sõidukit. Segmendi 2023. aasta esimese poolaasta puhaskasum oli 6,6 miljonit eurot, ületades 1,7 miljoni euro võrra eelmise aasta sama perioodi kasumit. Segmendi 2023. aasta esimese poolaasta maksueelne kasum oli 7,7 miljonit eurot, ületades 2022. aasta esimese poolaasta kasumit 2,5 miljoni euroga. 2023. aasta teise kvartali maksueelne kasum oli 4,7 miljonit eurot, mis on eelmise aasta sama perioodi kasumist 1,6 miljoni euro võrra suurem.
Turvasegmendi 2023. aasta I poolaasta kontserniväline müügitulu oli 6,4 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 40,3%. Segmendi I poolaasta maksueelseks kasumiks kujunes 0,1 miljonit eurot, eelmise aasta sama perioodiga võrreldes oli tulemus 0,1 miljoni euro võrra parem. Segmendi 2023. aasta II kvartali kontserniväline müügitulu oli 3,5 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 55,1%. Segmendi II kvartali maksueelseks kasumiks kujunes 0,1 miljonit eurot, eelmise aasta sama perioodiga võrreldes oli see 0,03 miljoni euro võrra parem tulemus.
Kinnisvara segmendi 2023. aasta I poolaasta grupiväline müügitulu oli 3,2 miljonit eurot. Müügitulu kasvas möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 5,8%. Segmendi II kvartali grupiväline müügitulu oli 1,6 miljonit eurot. Müügitulu kasvas aasta varasemaga võrreldes 5,5%. Kinnisvara segmendi 2023. aasta I poolaasta maksueelne kasum oli 5,5 miljonit eurot, kasum kasvas 0,8% võrra. Segmendi II kvartali maksueelseks kasumiks kujunes 3,0 miljonit eurot. Maksueelne kasum kasvas võrdlusperioodil 7,5%.