TKM Grupi üheksa kuu müügitulu kasvas 10,5% võrra

12.10.2023

TKM Grupi (Tallinna Kaubamaja Grupp AS) 2023. aasta kolmanda kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 234,1 miljonit eurot, ületades sellega aasta varasemat müügitulu 8,2%. Üheksa kuu müügitulu oli 694,7 miljonit eurot, kasvades võrreldes 2022. aasta esimese üheksa kuu tulemusega, mil müügitulu oli 628,4 miljonit eurot, 10,5%. Grupi 2023. aasta kolmanda kvartali konsolideeritud auditeerimata puhaskasum oli 11,2 miljonit eurot, ületades 2022. aasta võrreldava perioodi kasumit 3,4 miljoni euroga. Grupi 2023. aasta üheksa kuu puhaskasum oli 24,6 miljonit eurot, mis paranes eelmise aasta võrreldava perioodi tulemusega võrreldes 30,5%.

„Sarnaselt Eesti üldisele jaekaubanduse olukorrale veab ka TKM Grupi kasvu autokaubandus. Headele tulemustele aitasid kaasa kolmandas kvartalis sõlmitud suuremahulised müügitehingud. Rõõm on näha, et ka uute autode tarnekindlus on COVID-19 järgsest madalseisust taastunud – see lubab pakkuda klientidele soovitud mahus teenindust,“ kommenteeris TKM Grupi juhatuse esimees Raul Puusepp. „Selveri ja Kaubamaja müügikasvud jäid veidi tagasihoidlikumaks – on tajutav, et kliendid on tuleviku suhtes ebakindlamad ja ostuotsustes ettevaatlikumad. Ehkki hinnakasv on pidurdunud ning palgakasv on hinnatõusudele järele jõudmas, ületavad toiduainete hinnakasvud endiselt palkade kasvumäära,“ lisas Puusepp.

„Kolmandas kvartalis sai hoo sisse TKM Grupi logistikakeskuse rajamine, mille raames sõlmiti ehitusleping Merko Ehitus Eesti AS-iga. Tegu on kontserni vaates olulise strateegilise otsusega, mis aitab grupi ettevõtetel leida uusi ärivõimalusi ja suurendada töö efektiivsust,“ nentis Raul Puusepp. Kolmandasse kvartalisse jäi uue Kurna Selveri rajamine ning täiesti uue premium-brändi ja kontseptsiooniga Delice’i kaupluse avamine Tallinna südalinnas Solarise keskuses, samuti Kristiine I.L.U. kaupluse üleviimine uuele kontseptsioonile.

„Aasta tagasi turule tulnud Partnerkaardi rakendust kasutas kvartali lõpuks rohkem kui 176 tuhat klienti, mis on pea 24% kõikidest Partnerkaarti omavatest klientidest. Kolmandas kvartalis täiendati Partnerkaardi rakenduse mugavusfunktsionaalsusi ostunimekirja loomise võimaluse ning sooduspakkumiste kuvamisega. Samuti arendati edasi „maksa hiljem“ makselahendusi, mis on kavas klientidele kättesaadavaks teha aasta viimases kvartalis,“ lisas Puusepp.

Supermarketite ärisegmendi 2023. aasta üheksa kuu konsolideeritud müügitulu oli 455,2 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrreldes 5,1%. Kolmanda kvartali konsolideeritud müügitulu oli 153,5 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrrelduna 2,4%. Üheksa kuu supermarketite segmendi konsolideeritud maksueelne kasum oli 12,6 miljonit eurot, suurenedes võrdluses eelmise aastaga 4,6 miljoni euro võrra. Kauplustest tehti 2023. aasta üheksa kuu jooksul 33,1 miljonit ostu, mis oli baasaastast 1,8% enam. Supermarketite segmenti kuulub märtsi lõpu seisuga 71 Selveri kauplust, 2 Delice’i kauplust, rändpood ning kohvik, kogumüügipinnaga 120,3 tuhat m², samuti e-Selver, mis on Eesti suurima teeninduspiirkonnaga e-pood, ja keskusköök Kulinaaria OÜ.

Kaubamajade segmendi 2023. aasta üheksa kuu müügitulu oli 75,6 miljonit eurot, ületades eelmise aasta sama perioodi müüke 5,9%. III kvartali müügitulu oli 23,9 miljonit eurot, mis oli eelmise aasta tulemusest 4,1% parem. Kaubamajade segmendi 2023. aasta üheksa kuu maksueelne kahjum oli 0,2 miljonit eurot.

I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti 2023. aasta kolmanda kvartali müügitulu oli 2,0 miljonit eurot, kasvades 2022. aasta sama perioodiga võrreldes 34,0%. 2023. aasta üheksa kuu müügitulu oli 5,6 miljonit eurot, mis on 2022. aasta sama perioodiga võrreldes kasvanud 28,0%. 2023. aasta üheksa kuu kasum oli 0,2 miljonit eurot, mis oli 2022. aasta võrreldava perioodi tulemist 0,1 miljonit eurot suurem.

Autokaubanduse segmendi 2023. aasta esimese üheksa kuu müügitulu oli 148,6 miljonit eurot. Müügitulu kasvas 32,3% võrreldes eelmise aasta sama perioodi müügituludega. Kolmanda kvartali 51,1 miljoni euro suurune müügitulu oli 2022. aasta kolmanda kvartali müügitulust 28,4% kõrgem. Esimesel üheksal kuul müüdi kokku 4842 uut sõidukit, sellest kolmandas kvartalis 1673 sõidukit. Segmendi 2023. aasta esimese üheksa kuu maksueelne kasum oli 11,4 miljonit eurot, ületades 2022. aasta sama perioodi kasumit 2,9 miljoni euroga.

Turvasegmendi 2023. aasta üheksa kuu kontserniväline müügitulu oli 10,4 miljonit eurot, mis kasvas eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 49,9%. Segmendi üheksa kuu maksueelseks kasumiks kujunes 0,1 miljonit eurot, mis oli eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 0,05 miljoni euro võrra parem. Segmendi 2023. aasta kolmanda kvartali kontserniväline müügitulu oli 4,0 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 68,0%.

Kinnisvarasegmendi 2023. aasta esimese üheksa kuu grupiväline müügitulu oli 4,9 miljonit eurot. Müügitulu kasvas möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 6,5%. Segmendi kolmanda kvartali grupiväline müügitulu oli 1,7 miljonit eurot. Müügitulu kasvas aasta varasemaga võrreldes 7,8%. Kinnisvarasegmendi 2023. aasta üheksa kuu maksueelne kasum oli 7,6 miljonit eurot, kasum vähenes 6,0% võrra.