TKM Grupi üheksa kuu müügitulu oli 687,9 miljonit eurot

10.10.2024

TKM Grupi 2024. aasta kolmanda kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 229,1 miljonit eurot, jäädes sellega aasta varasemale müügitulule alla 2,1%. Üheksa kuu müügitulu oli 687,9 miljonit eurot, kahanedes võrreldes 2023. aasta esimese üheksa kuu tulemusega, mil müügitulu oli 694,7 miljonit eurot, 1,0%. Esimesel üheksal kuul oli maksueelne kasum 22,3 miljonit eurot, langedes aasta varasemaga võrreldes 25,6%.

„Mitu aastat kestnud majandussurutisest tingitud tarbijakäitumine on endiselt ettevaatlik ja ebakindel. Tööturu ebastabiilsuse ja jätkuva majanduslanguse kartuses on tarbijate ostukäitumine muutunud oluliselt ratsionaalsemaks,“ rääkis TKM Grupi juhatuse esimees Raul Puusepp. „Klientide arv grupi kauplustes püsib sarnasel tasemel eelneva aastaga, kuid ostukorvis on näha selgeid muutuseid. Otsitakse soodushinnaga kaupa, lähtutakse kampaaniatest ning ostetakse vähem,“ lisas Puusepp.

Puusepa sõnul on Selveri hinnakuvandit tänu laiale sortimendile, mis vastab ka nõudliku tarbija ootustele, peetud konkurentidega võrreldes pigem kallimaks. Selveri baaskaupade hinnatase on sarnane teiste supermarketitega ja rõhutame seda järjest rohkem ka turunduskommunikatsioonis. Puusepp lisas, et aja märgina on järjest populaarsemad klientide hulgas Partner Kuukaardi makselahendused, mis võimaldavad igapäevaostude eest tasumist hajutada pikema perioodi peale.

„Majanduskeskkonna paranemisele ning tarbijate kindlustunde kasvule ei aita kaasa ka üldine poliitiline retoorika ja lähenevad maksutõusud. Järgmisest aastast kehtima hakkav nn automaks muudab sõiduautode soetamise ja omamise praegusega võrreldes sõltuvalt mudelist 3–15% kallimaks. Aasta lõppu planeeritud uute autode müügimahu kasv näitab esimesi elavnemise märke, kuid suuremaid järeldusi on veel vara teha,“ ütles Puusepp.

2024. aasta kolmandas kvartalis avas Selver kaks uut kauplust – augustis Tallinnas Rocca al Mare keskuses ja septembris uue Selveri Tartus Raadil. Tartu Kaubamajas sai valmis täielikult uuenenud Toidumaailm, mis pakub Lõuna-Eesti suurimat toidukaupade valikut. Kõikide arenduste puhul oli muu hulgas oluliseks märksõnaks „kestlik ostukeskkond“. Kasutusele võetud CO2-põhised külmasüsteemid, LED-valgustus ja ventilaatoritega efektiivne õhuliikumine vähendab märkimisväärselt energiakulusid. Autosegmendis avatakse 2024. aasta sügisel KIA esindus Riias Bikernieku piirkonnas. Leedus algas KIA-Škoda esinduse ehitus Vilniuses. Tallinnas jätkuvad ettevalmistused Viking Motorsi Peetri keretöökoja ehitamiseks ja KIA flagship-esinduse avamiseks. Septembris valmis logistikakeskus, mis edaspidi tõhustab tarneahela juhtimist ja logistikateenuseid.

Partnerkaardi püsiklientide arv oli kolmanda kvartali lõpus üle 740 000, kasvades aastaga 3,2%. Püsiklientide osatähtsus grupi käibes oli 85,6%. Septembri lõpus laiendati Partner Kuukaardi „osta kohe, maksa hiljem“ makselahendusi. Lisaks Tallinna ja Tartu Kaubamaja füüsilistele kauplustele on osamakse ja järelmaksu võimalused nüüd saadaval ka Kaubamaja e-poes ning kliendid on nende teenuste kasutamise kiiresti omaks võtnud.

TKM Grupp koostöös teiste suurettevõtetega algatas projekti „Minu Parem Eesti“ panustades märkimisväärse summa projekti „Noorte vaimse tervise toetamine läbi tõenduspõhiste lühisekkumiste“ elluviimiseks Peaasi.ee poolt. Nimetatud projekt valiti välja Partnerkaardi klientidele suunatud küsitluse tulemusena. Püsikliendid tõid välja, et just vaimse tervise probleemid noorte hulgas on tänases Eestis väga oluline valukoht. Toetusrahadega laiendatakse oluliselt olemasoleva Peahea noortenõustamise kättesaadavust ning pakutakse kiiret ja tasuta psühholoogilist abi ilma arsti saatekirjata veel umbes 400 noorele vanuses 12–26 eluaastat. 

Supermarketite ärisegmendi 2024. aasta üheksa kuu konsolideeritud müügitulu oli 446,3 miljonit eurot, vähenedes aasta varasema näitaja suhtes 1,9%. Kolmanda kvartali konsolideeritud müügitulu oli 149,5 miljonit eurot, langedes aasta varasema perioodi suhtes 2,6%. Kauplustest tehti 2024. aasta üheksa kuuga 33 miljonit ostu, mis püsib eelmise aasta tasemel. Üheksa kuu supermarketite segmendi konsolideeritud maksueelne kasum oli 11,5 miljonit eurot, langedes aasta võrdluses 1,1 miljoni euro võrra. Supermarketite segmenti kuulub septembri lõpu seisuga 73 Selveri kauplust, kaks Delice’i kauplust, Rändpood ning kohvik, kogumüügipinnaga 124 800 m2. Lisaks e-Selver, mis on Eesti suurima teeninduspiirkonnaga e-pood ja keskusköök Kulinaaria OÜ.

Kaubamajade ärisegmendi 2024. aasta üheksa kuu müügitulu oli 71,0 miljonit eurot, jäädes eelmise aasta võrreldavale perioodile alla 6,1%. Kolmanda kvartali müügitulu oli 21,5 miljonit eurot, mis jäi eelmise aastale alla 9,7%. Kaubamajade segmendi 2024. aasta üheksa kuu maksueelne kahjum oli 2,1 miljonit eurot, mis oli aastatagusest tulemusest madalam 1,8 miljoni euro võrra.

I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti 2024. aasta kolmanda kvartali müügitulu oli 2,0 miljonit eurot, mis on 2023. aasta sama perioodiga võrreldes samaväärne. 2024. aasta esimese üheksa kuu müügitulu oli 5,9 miljonit eurot, mis on kasvanud 2023. aasta sama perioodiga võrreldes 5,7%. 2024. aasta esimese üheksa kuu kasum oli 0,1 miljonit eurot, mis oli 2023. aasta võrreldava perioodi tulemist 0,1 miljonit eurot vähem.

Autokaubanduse segmendi 2024. aasta esimese üheksa kuu müügitulu oli 149,6 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 0,7%. Kolmanda kvartali 50,7 miljoni euro suurune müügitulu jäi 2023. aasta kolmanda kvartali müügitulule alla 0,8%. Esimesel üheksal kuul müüdi kokku 4741 uut sõidukit, mis oli 2,1% vähem, kui aasta varem. Kolmandas kvartalis müüdi 1570 uut sõidukit. Segmendi 2024. aasta esimese üheksa kuu maksueelne kasum oli 8,9 miljonit eurot, jäädes 2,5 miljoni euro võrra aasta varasemale tulemusele alla.

Turvasegmendi 2024. aasta kolmanda kvartali grupiväline müügitulu oli 5,6 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 39,6%. Turvasegmendi 2024. aasta üheksa kuu grupiväline müügitulu oli 15,9 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 52,8%. Grupivälise müügi osakaal kogumüügist oli 76% esimesel üheksal kuul. Segmendi üheksa kuu maksueelseks kasumiks kujunes 0,3 miljonit eurot. Eelmise aasta sama perioodiga võrreldes oli tulemus 0,2 miljoni euro võrra kõrgem.

Kinnisvarasegmendi 2024. aasta üheksa kuu grupiväline müügitulu oli 5,2 miljonit eurot. Müügitulu kasvas möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 6,2%. Segmendi kolmanda kvartali grupiväline müügitulu oli 1,7 miljonit eurot. Müügitulu kasvas aasta varasemaga võrreldes 2,0%. Kinnisvara segmendi 2024. aasta üheksa kuu maksueelne kasum oli 5,5 miljonit eurot, kasum vähenes 27,4% võrra.